|
Vliv socioekonomických charakteristik vybraných obcí na dojížďku obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Henešová, Sára
Cílem práce bylo zjistit, jaký mají vliv socioekonomické ukazatelé na dojížďku obyvatel třech vybraných obcí za nákupem zboží denní potřeby. K naplnění cíle byly využity dotazníky, které jsem ve spolupráci na projektu TAČR TL05000558 získala. Výzkum se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují vzdálenost a časovou náročnost cesty do nejbližšího supermarketu, obchodu s potravinami nebo k jinému prodejci zboží denní potřeby. Mezi zkoumané socioekonomické charakteristiky patří věk, dopravní dostupnost obce nebo například velikost obce.
|
|
Maloobchodní síť a její vývoj v ČR
Lán, Tomáš ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Tématem diplomové práce je maloobchodní síť a její vývoj v ČR. Jako předmět výzkumu byla zvolena společnost Ahold Czech Republic, a.s. provozující hypermarkety Albert. Konkrétním subjektem je pak hypermarket Albert v Hradci Králové a analyzovanou oblastí je krajské město Hradec Králové. Práce je rozdělena do několika částí. První částí jsou teoretická východiska, kde dochází k charakterizování pojmů, které jsou nezbytné pro pochopení tématu. Jedná se o pojmy jako obchod, maloobchod, maloobchodní síť, hypermarket. Další část je věnována vývojovým etapám maloobchodu v České republice, jak vypovídá název práce. Třetí část je zaměřena na řetězec Ahold Czech Republic, a. s., na konkurenční řetězce Kaufland Česká republika, v. o. s. a Tesco Stores ČR, a. s. a také na konkrétní hypermarket Albert v Hradci Králové. V této kapitole dochází ke komparaci jednotlivých řetězců, jsou zde popsány silné a slabé stránky, je provedena cenová analýza, komparace venkovních prostor, pokladen, dob odbavení a služeb jednotlivých hypermarketů. Dále dochází ke STEP analýze a analýze konkurentů. Další částí je diskuse výsledků, kde dochází k okomentování jednotlivých analýz. Součástí je i dotazníkové šetření a návrhy opatření. Poslední částí je závěr, který uzavírá práci.
|
| |
| |
| |
|
Simulační model řízení obchodní jednotky
BRYCHCÍN, Karel
V této diplomové práci je shrnut teoretický základ o maloobchodu a simulačních modelech využitelných jako podpora rozhodování při řízení maloobchodních jednotek. Jsou zde popsány specifika maloobchodu a specifika maloobchodních jednotek z pohledu jejich členění a základní teoretická východiska pro tvorbu simulačních modelů. Dále je v práci popsán výchozí multiagentní simulační model vytvořený vedoucím této práce, panem Ing. Viktorem Vojtkem, Ph.D., na kterém tato diplomová práce staví. V rámci této práce je popsána tvorba případových studií využívající multiagentní simulační model chodu maloobchodní jednotky, a to včetně procesu kalibrace modelů pro tyto případové studie. Na základě tvorby případových studií je dále vypracována obecná metodika tvorby takovýchto případových studií. Vytvořená metodika je následně ověřena scénáři a v poslední části práce jsou popsány návrhy na další úpravu simulačního modelu.
|
|
Analýza nákupních podmínek na Klatovsku
MARTÍNKOVÁ, Zuzana
Hlavním posláním diplomové práce bylo zhodnotit nákupní podmínky na Klatovsku a geograficky vymezit prodejní jednotky na tomto území. Dále zjistit spokojenost zákazníků nakupujících na Klatovsku. Analýza, která byla provedena prostřednictvím terénního šetření, řízených rozhovorů a dotazníkového řízení, pomohla poodhalit problémové oblasti potravinářských i nepotravinářských maloobchodních jednotek ve zkoumané lokalitě, na základě čehož byly doporučeny návrhy na zlepšení.
|
| |
| |
|
Analýza maloobchodní sítě ve vybrané firmě
Žihlová, Hana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce je zaměřena na vybranou firmu - spotřební družstvo, podnikající v oblasti maloobchodu. Teoretická část práce je věnována charakteristice obchodu jako celku s následným vyčleněním maloobchodu. Praktická část se věnuje vybranému spotřebnímu družstvu s nástinem problematiky družstevnictví. Nejprve se věnuje historickému vývoji družstva do současnosti, struktuře a fungování maloobchodní sítě. Dále hodnotí stávající situaci a možnosti dalšího rozvoje se zaměřením na aplikaci nových informačních technologií, které mají být nástrojem pro zkvalitnění a optimalizaci maloobchodní sítě. V závěrečné části jsou navržena možná řešení a doporučení pro další rozvoj firmy.
|